2018 június 12-én (kedd) este nagy vihar vonult át Magyarország fölött DNY-i irányból ÉK felé. Ez fennakadásokat okozott a légiközlekedésben is. A Finnair AY1267-es járata még minden fennakadás nélkül leszállt 23:14-kor, de aztán kezdődtek a bonyodalmak – és kb 1 órán keresztül tartott.
Bognár Gergő kommentje jól mutatja, hogy mennyien várakoztak a leszállásra alkalmas időre, aztán amikor alkalmas lett a leszálláshoz az időjárás egymás után megindultak Budapest felé:
Ez a blogbejegyjés nem annyira szórakotató, mint inkább historikus jellegű, hogy későbbiekben is el lehessen érni ezeket az információkat (mert egy idő után már nehéz lenne visszakeresni az egyes alkalmazások adatbázisában…)
DUBLIN
A legtökösebbek a Ryanair FR1023-es dublini járatának pilótái voltak, akik Budapestet keresztülrepülve feltérképezték a légköri viszonyokat és leszálltak 12:12-kor. Őket követték a többiek is.
KRÉTA
A Travel Service heraklioni charter járata (7o5047) néhány kör (teljesen szabályos) holdingolás után landolt 12:14-kor, másodikként. Egész este ő holdingolt a legpontosabban, a meccs játékosa címet ők kapják 😉
LIVERPOOL
Ők (liverpooli járat – W62212) Bér környéki holdingolás után körberepülték a bánki-tavat, majd miután még fesztiválozókat nem találtak ott, leszálltak Ferihegyen 12:22-kor.
PORTÓ
A W62396-os portói járat először az osztrák határ mellett próbálta kerülni a vihart, majd Veszprém után Dél-Keletnek vette az irányt és Szeged mellett, alacsonyabb magasságban holdingolás után leszállt 12:30-kor
MILÁNÓ
A milánói járat (W62336) végül 12:34-kor szállt le, egy kis kitérővel. Ha megnézitek, akkor felfelé kerülte a vihart (az alsó utat június 10-én repülte, normális időjárási viszonyok mellett nagyjából ilyen útvonalon közlekednek Milánó és Budapest között)
MALAGA
A malagai járat (W62390) egy kis kitérő után besorolt és rendben leszállt 12:38-kor.
CIPRUS
A larnacai járat Szarvas feletti holdingolás után Hódmezővásárhely irányába hagyta el a poziciót és Kecskemét felé fordult, majd Lajosmizse felett besorolt és leszállt 12:41-kor.
Ők még mindig jobban jártak, mint a június 7-i járat utasai, akiket Debrecenbe irányítottak át (lásd: kép jobb felső része)
DUBAI
A dubai járat (W62498) utasait nem irigyeltem, mert majdnem 6 órát eltölteni egy fapados gépen nem túl nagy élvezet… Ők egy kis Kiskunfélegyházi várakozás után besorolást követően szálhattak le 12:45-kor:
BRÜSSZEL
W62284-es brüsszeli járat egy átstartolás után körözés következett, így a szokásos 1 óra 43 perces út helyett 2 óra 53 percig voltak levegőben. Így az út felében ide értek, másik felében vártak a leszállásra, de végül 12:47-kor leszálltak.
Az út érdekessége: a Gyöngyös feletti holdingnál jól látható, hogy egy teardrop entry-t hajtottak végre.
MADRID
A madridi járat (W62372) pilótái először Szeged fölé próbálták felrajzolni az égre az Airbnb logoját, majd Dunaújváros és Lajosmizse környékén újabb rajzolásba kezdtek, de a földi irányítók közbeszóltak 🙂 Egyébként ha jól emlékszem a légiirányítók utasítására, akkor egy orbitra kérték meg őket… 12:50-kor landoltak.
Egyébként a madridi járatnak 2 nappal korábban is kijutott a jóból, az akkori vihart Afrika partjai felé kerülték el (vagy későn, de még időben jutott a pilóták eszébe, hogy nem Algírba tartanak… « ez persze nem igaz, láthatjátok, ha megnézitek a repülési magasságot)
BARCELONA
A barcelonai járat (W62378) Szlovákia fele tett kitérő után leszállhatott 01:00-kor.
LONDON
a Lutonból érkező járat (W6221) akkora ívben fordult, mint egy MALÉV gép 🙂
Viszont itt – innentől (01:26) már kezdett rendeződni a helyzet.
SZICÍLIA
A cataniai gép (W62354) szinte komolyabb kitérés nélkül leszállt 01:26-kor.
És most következzenek azok a járatok, akik kedd este nem nyertek:
MÜNCHEN
A Lufthansa LH1682-es járata törölve lett
BRISTOL – BUDAPEST – TEMESVÁR
A bristoli Ryanair járat (FR8206) nem volt túl bhüszke, ők Temesvárra repültek át. Ez a járat volt az, ami a 7-i pályazár alkalmával Brnoba tért ki.
LONDON – BUDAPEST – BÉCS
A SpeedBird pilótái meg sem próbálták a megközelítést, egyből Bécs felé vették az irányt. Még a magyar határnál a fordulónál kicsit bíztam benne, hogy mégis visszajönnek Budapestre, de végül Bécs lett belőle – bár bécsi leszállásukkor 12:26 már leszálltak gépek Budapesten.