Elon Musk 6 pontja

Posted on

Elon Musk 6 szabályáról készítettem egy videót, amiben elmondom ezeket:
(a tweet-et, amiben leírták ezeket lejjebb bemásoltam)

1) Ne szervez nagy létszámú megbeszéléseket

2) menj el a megbeszélésről, ha nem tudsz hozzá tenni

3) felejtsd el a „chain of command”-ot

4) beszélj tisztán ne okosan (okoskodóan)

5) hagyd el a rendszeres megbeszéléseket

6) használjd a józan eszed

[English version see below]

1) Ne szervezz nagy létszámú megbeszéléseket

A nagy ülések értékes időt és energiát pazarolnak

  • Elriasztják a vitát
  • Az emberek inkább zárkózottak, mint nyitottak
  • Nincs elég idő arra, hogy mindenki hozzászóljon.

A túlzottan sok értekezlet a nagyvállalatok nyavalyája és idővel szinte mindig rosszabb lesz. Hagyjatok el minden nagyszabású értekezlettel, kivéve, ha biztos benne, hogy értéket nyújtanak a teljes hallgatóság számára. Ha megtartod, tartsd őket nagyon röviden.

  • Teljesen megváltoznak az emberek
  • nyakatekert mondatokat használtak
  • lakógyűlés feeling

2) menj el a megbeszélésről, ha nem tudsz hozzá tenni

Ha egy megbeszélés (és a hívást) nem igényli az Te

  • Hozzájárulásod
  • Döntésedet
  • Hozzáadott értékedet

A jelenléted haszontalan.
Nem pofátlanság elhagyni egy megbeszélést.
De pofátlanság más emberek idejét pazarolni.

3) hagyd el a rendszeres megbeszéléseket

Ismétlődő megbeszélésekkel mindenki idejét elpazaroljuk.
Használd az értekezleteket:

  • Együttműködésre
  • a problémák közvetlen megoldására
  • Sürgős problémák megoldására
    De ha egyszer megoldódott a problémát, a gyakori megbeszélésekre már nincs szükség.

A legtöbb problémát megbeszélés nélkül is meg lehet oldani.
Megbeszélések helyett:

  • Küldj SMS-t
  • Küldj e-mailt
  • Kommunikálj discord vagy slack csatornán.

Ne szakítsd meg feleslegesen a csapat munkafolyamatát.

4) felejtsd el a „chain of command”-ot

Közvetlen kommunikáció a kollégákkal.
Ne a feletteseken vagy vezetőkön keresztül.
A gyors kommunikátorok gyors döntéseket hoznak.
Gyors döntések = versenyelőny.

A kommunikációnak a munka elvégzéséhez szükséges legrövidebb úton kell haladnia, nem pedig a “chain-of-command-on” keresztül. Bármely vezető, aki megpróbálja a chain-of-command kommunikációját erőltetni, hamarosan máshol fogja találni magát.

A problémák egyik fő forrása a részlegek közötti rossz kommunikáció. Ezt úgy lehet megoldani, ha minden szint között szabad információáramlást teszünk lehetővé. Ha ahhoz, hogy a részlegek között valamit el lehessen intézni, az egyes munkatársnak beszélnie kell a managerrel, aki beszél az VP-vel, aki beszél egy másik VP-vel, aki beszél egy másik managerrel, aki beszél a tényleges munkát végzővel, akkor szuper hülye dolgok fognak történni. Nem szabad, hogy baj legyen, ha az emberek közvetlenül beszélnek és teszik a dolgukat.

5) beszélj tisztán – ne okosan (okoskodóan)

Kerüljd az értelmetlen szavakat és a szakzsargont.
Lassítja a kommunikációt.
Válassz olyan szavakat, amelyek:

  • tömörek
  • lényegre törőek
  • Könnyen érthetőek
    Ne hangozzanak okosnak. Legyen hatékony.

Ne használj rövidítéseket vagy szakmai szavakat a Teslánál lévő tárgyakra, szoftverekre vagy folyamatokra. Általában minden, ami magyarázatra szorul, gátolja a kommunikációt. Nem akarjuk, hogy az embereknek egy szójegyzéket kelljen bemagolniuk ahhoz, hogy a Teslánál dolgozhassanak.

6) használd a józan eszed

Ha egy vállalati szabálynak:

  • Nincs értelme
  • Nem járul hozzá a fejlődéshez
  • nem vonatkozik a konkrét helyzetedre
    Ne kövess vakon szabályokat.
    Kövesd az elveket.

Általánosságban, mindig a józan ész legyen az irányadó. Ha egy “vállalati szabály” betartása nyilvánvalóan nevetséges egy adott helyzetben, akkor a szabályt meg kell változtatni.
Ha van valami, amiről úgy gondolod, hogy változtatni kellene annak érdekében, hogy a Tesla jobban teljesítsen, vagy hogy jobban örülj a munkába járásnak (és ezt hosszú távon is értjük), kérjük, küldj egy üzenetet nekünk.


Elon Musk’s 6 rules

  1. Avoid large meetings
  2. Leave a meeting if you’re not contributing
  3. Forget the chain of command
  4. Be clear, not clever
  5. Ditch frequent meetings
  6. Use common sense

Elon Musk reportedly send this mail to Tesla employees:

1) Avoid large meetings

Large meetings waste valuable time & energy

  • They discourage debate
  • People are more guarded than open
  • There’s not enough time for everyone to contribute

Don’t schedule large meetings unless you’re certain they provide value to everyone

Excessive meetings are the blight of big companies and almost always get worse over time.
Please get of all large meetings, unless you’re certain they are providing value to the whole audience, in which case keep them very short.

2) Leave a meeting if you’re not contributing

If a meeting doesn’t require your:

  • Input
  • Value
  • Decisions

Your presence is useless. It’s not rude to leave a meeting. But it’s rude to waste people’s time.

Walk out of a meeting or drop off a call as soon as it is obvious you aren’t adding value.
It is not rude to leave, it is rude to make someone stay and waste their time.

3) Ditch frequent meetings

There’s no better way to waste everyone’s time. Use meetings to:

  • Collaborate
  • Attack issues head-on
  • Solve urgent problems

But once you resolve the issue, frequent meetings are no longer necessary.

Also get rid of frequent meetings, unless you are dealing with an extremely urgent matter.
Meeting frequency should drop rapidly once the urgent matter is resolved.

You can resolve most issues without a meeting. Instead of meetings:

  • Send a text
  • Send an email
  • Communicate on a discord or slack channel

Don’t interrupt your team’s workflow if it’s unnecessary.

4) Forget the chain of command

Communicate with colleagues directly.
Not through supervisors or managers.
Fast communicators make fast decisions.

Fast decisions = competitive advantage.

Communication should travel via the shortest path necessary to get the job done, not through the “chain of command. Any manager who attempts to enforce chain of command communication will soon find themselves working elsewhere.

A major source of issues is poor communication between depts. The way to solve this is allow free flow of information between all levels. If, in order to get something done between depts, an individual contributor has to talk to their manager, who talks to a director, who talks to a VP, who talks to another VP, who talks to a director, who talks to a manager, who talks to someone doing the actual work, then super dumb things will happen. It must be ok for people to talk directly and just make the right thing happen.

5) Be clear, not clever

Avoid nonsense words and technical jargon.
It slows down communication.
Choose words that are:

  • Concise
  • To the point
  • Easy to understand

Don’t sound smart. Be efficient.

Don’t use acronyms or nonsense words for objects, software or processes at Tesla.
In general, anything that requires an explanation inhibits communication.
We don’t want people to have to memorize a glossary just to function at Tesla.

6) Use common sense

If a company rule doesn’t:

  • Make sense
  • Contribute to progress
  • Apply to your specific situation

Avoid following the rule with your eyes closed. Don’t follow rules. Follow principles.

In general, always pick common sense as your guide. if following a “company rule” is obviously ridiculous in a particular situation, such that it would make for a great Dilbert cartoon, then the rule should change.

If there is something you think should be done to make Tesla execute better or allow you to look forward to coming to work more (same thing in the long term), please send a note.

További cikkek Elon Musk 6 pontjával kapcsolatosan