Mi a bajom a bankokkal?

Posted on

Én 2 szegmenst nem szeretek: bankok és TelCo cégek. Ha lehet, messzire kerülöm őket. Tudom, hogy a mai modern insfrastruktúra alapvető részei, szinte közmű szolgáltatást nyújtanak, de a rugalmatlanságuk (és az egyoldalú diktálásuk) sok esetben bosszantó – miközben azt is tudom, hogy nem lehet mindenkinek megfelelni, mert csak káoszt eredményezne, de meglátásom szerint már-már visszaélnek az erőfölényükkel (lásd: meghatalmazásra vonatkozó előírásuk – a törvényben meghatározott meghatalmazást nem fogadják el).

Azt is tudom, hogy a magyar bankszektor IT szempontból fejlettebb, mint a többi ország – akárcsak Ausztria, de az elvárásom azért magasabb…

És akkor még egy probléma: iszonyatosan magas utalási díjak. Nem hiszem el, hogy ennyit kell elkérni értük.

Raiffeisen Bank

előny:

  • Nagyon pozitív, hogy online, távolról is lehet számlát nyitni (magánszemélyeknek, egyszerűbb céges formáknak)
  • A mobil alkalmazásuk a legszebb, ami szerintem a mai (2021. árpilis) magyar kínálatban elérhető – kinézetben és felhasználóbarátságban is

hátrány:

  • A limitmódosítás pénzbe kerül (715 Ft!)
  • A Zrt számára történő számlanyitás rémálom volt (az újpesti fiók katasztrofális, 3x próbáltam meg ügyet intézni, egyszersem sikerült)
  • kár, hogy nincs online bankkártya elfogadásuk
  • érthetetlen, hogy miért nem tudják kipostázni a bankkártyát, miért kell “befáradni” a bankfiókba
  • nem látszódnak a zárolt tételek

CIB bank

  • nem látszódik a felületükön, hogy mi is konkrétan a zárolt összeg (zárolt összegekhez azok a tranzakciók tartoznak, amiket bankkártyával végeztünk)
  • az online (telepített) banki alkalmazásuk katasztrofális – a webes felület pedig nem rendelkezik minden funkcióval (pl. kivonat letöltés)
  • amikor elhagytam a személyimet és a bankkártyát és bementem egy bankfiókba (Eger) szívesenkitessékeltek, hogy “számukra gyanús és ők nem segítenek” (javasoltam, hogy jelentsenek fel vagy vegyünk fel egy jegyzőkönyvet, de érdemi vizsgálat nélkül kidobtak).
  • CIB Banknál (Újpesti fiók) történt meg az is, hogy az aláírásomat nem fogadták el, mert szerintük (4 szem elve) nem felel meg.
  • csak 1m Ft a készpénzfelvételi limit
  • mobilalkalmazásban a keresés rémálom… Vissza kell görgetni (kb 10-15 tételt tölt be egyszerre) és csak a visszagörgetett tételekben keres / szűr. Egy normál forgalmú cégnél egy tranzakció visszakeresése örök élet – és csak reménykedsz, hogy nem nyomsz mellé…

K&H Bank

  • az alkalmazás nem képes push-notificationt küldeni a tranzakciókról (pl. jóváírás)
  • pozitívum, hogy kártyájukat fel tudom tölteni Apple Pay-be és tudok a telefonnal fizetni

Gránit Bank

  • online számlanyitás csak a lakossági ügyfeleknek van. Ezért hagytuk is
  • Nagy előnye volt, hogy reptéri várókat lehetett használni a kártyájukkal, de ezt az előnyüket is elvesztették
  • kevés bankfiókjuk van

Erste

  • George… ami szerintem egy jó irány lett volna, de melléfogás lett. De még van lehetőség a szépítésre!
  • a bankkártyát nem postázták ki (ahogy kértem), hanem egy random bankfiókba küldték ki (WTF???)
  • ilyen rusnya felületet, mint a vállalati ügyfeleknek szánt mosladék még nem láttam (de az Erste UX csapata sem…)

OTP

  • sajnos voltam OTP ügyfél (azért lehet, hogy ismét rá kéne nézni, hogy hogy változtak)
  • a SimplePay-be nem tudok belépni (regisztráltam valamikor, de nem tudom a jelszót – és innentől borul minden)

Budapest Bank / MKB Bank

  • pénzt kértek a bankkártya bankfiókban történő átvételéért (WTF????), amiről előzetesen nem tájékoztattak
  • mobil alkalmazásuk korrekt. Nem túl kézreálló, de megszokható
  • mobil alkalmazásból kimásolni a bankszámlaszámot kihívás
  • nem értem, hogy a mobil alkalmazásban az utalást miért nem lehet jóváhagyni biometrikus azonosítóval, csak PIN kóddal
  • bankkártyás fizetésnél az SDA2-es (3Dsecure) hitelesítési oldaluk nem töltött be, így nem mennek a hirdetések. Ez blocking issue!
    • és ez újra előjött, e miatt nem tud működni a Facebook hirdetés!
  • mobil alkalmazásból nem lehet deviza utalást indítani
  • a netbank 1 hibás próbálkozás után fél órára kitiltott (baszki, rengeteg jelszót kell megjegyeznem, ugya nem várják el, hogy egyből emlékezzek rá, pláne ha sokáig nem használtam…)

Unicredit

  • náluk nem voltam még
  • viszont ha jól tudom, ők voltak az elsők, akinél pénz befizetésre alkalmas ATM volt – ez baromi praktikus volt és meg is mentett tranzakciókat
  • elmondások alapján a keresőjük gyenge, sokszor nem találja meg a keresett tételt
  • kb 2 hete kértem visszahívást tőlük bankszámla nyitás kapcsán, azóta is hívnak…

Revolut

  • kedves bankok, így kell egy jó mobil app-ot csinálni 🙂
  • a bankkártya

Neked mi volt a tapasztalatod? Írd meg a hello@kovacslorant.hu címre!