Én 2 szegmenst nem szeretek: bankok és TelCo cégek. Ha lehet, messzire kerülöm őket. Tudom, hogy a mai modern insfrastruktúra alapvető részei, szinte közmű szolgáltatást nyújtanak, de a rugalmatlanságuk (és az egyoldalú diktálásuk) sok esetben bosszantó – miközben azt is tudom, hogy nem lehet mindenkinek megfelelni, mert csak káoszt eredményezne, de meglátásom szerint már-már visszaélnek az erőfölényükkel (lásd: meghatalmazásra vonatkozó előírásuk – a törvényben meghatározott meghatalmazást nem fogadják el).
Azt is tudom, hogy a magyar bankszektor IT szempontból fejlettebb, mint a többi ország – akárcsak Ausztria, de az elvárásom azért magasabb…
És akkor még egy probléma: iszonyatosan magas utalási díjak. Nem hiszem el, hogy ennyit kell elkérni értük.
Raiffeisen Bank
előny:
- Nagyon pozitív, hogy online, távolról is lehet számlát nyitni (magánszemélyeknek, egyszerűbb céges formáknak)
- A mobil alkalmazásuk a legszebb, ami szerintem a mai (2021. árpilis) magyar kínálatban elérhető – kinézetben és felhasználóbarátságban is
hátrány:
- A limitmódosítás pénzbe kerül (715 Ft!)
- A Zrt számára történő számlanyitás rémálom volt (az újpesti fiók katasztrofális, 3x próbáltam meg ügyet intézni, egyszersem sikerült)
- kár, hogy nincs online bankkártya elfogadásuk
- érthetetlen, hogy miért nem tudják kipostázni a bankkártyát, miért kell “befáradni” a bankfiókba
- nem látszódnak a zárolt tételek
CIB bank
- nem látszódik a felületükön, hogy mi is konkrétan a zárolt összeg (zárolt összegekhez azok a tranzakciók tartoznak, amiket bankkártyával végeztünk)
- az online (telepített) banki alkalmazásuk katasztrofális – a webes felület pedig nem rendelkezik minden funkcióval (pl. kivonat letöltés)
- amikor elhagytam a személyimet és a bankkártyát és bementem egy bankfiókba (Eger) szívesenkitessékeltek, hogy “számukra gyanús és ők nem segítenek” (javasoltam, hogy jelentsenek fel vagy vegyünk fel egy jegyzőkönyvet, de érdemi vizsgálat nélkül kidobtak).
- CIB Banknál (Újpesti fiók) történt meg az is, hogy az aláírásomat nem fogadták el, mert szerintük (4 szem elve) nem felel meg.
- csak 1m Ft a készpénzfelvételi limit
- mobilalkalmazásban a keresés rémálom… Vissza kell görgetni (kb 10-15 tételt tölt be egyszerre) és csak a visszagörgetett tételekben keres / szűr. Egy normál forgalmú cégnél egy tranzakció visszakeresése örök élet – és csak reménykedsz, hogy nem nyomsz mellé…
K&H Bank
- az alkalmazás nem képes push-notificationt küldeni a tranzakciókról (pl. jóváírás)
- pozitívum, hogy kártyájukat fel tudom tölteni Apple Pay-be és tudok a telefonnal fizetni
Gránit Bank
- online számlanyitás csak a lakossági ügyfeleknek van. Ezért hagytuk is
- Nagy előnye volt, hogy reptéri várókat lehetett használni a kártyájukkal, de ezt az előnyüket is elvesztették
- kevés bankfiókjuk van
Erste
- George… ami szerintem egy jó irány lett volna, de melléfogás lett. De még van lehetőség a szépítésre!
- a bankkártyát nem postázták ki (ahogy kértem), hanem egy random bankfiókba küldték ki (WTF???)
- ilyen rusnya felületet, mint a vállalati ügyfeleknek szánt mosladék még nem láttam (de az Erste UX csapata sem…)
OTP
- sajnos voltam OTP ügyfél (azért lehet, hogy ismét rá kéne nézni, hogy hogy változtak)
- a SimplePay-be nem tudok belépni (regisztráltam valamikor, de nem tudom a jelszót – és innentől borul minden)
Budapest Bank / MKB Bank
- pénzt kértek a bankkártya bankfiókban történő átvételéért (WTF????), amiről előzetesen nem tájékoztattak
- mobil alkalmazásuk korrekt. Nem túl kézreálló, de megszokható
- mobil alkalmazásból kimásolni a bankszámlaszámot kihívás
- nem értem, hogy a mobil alkalmazásban az utalást miért nem lehet jóváhagyni biometrikus azonosítóval, csak PIN kóddal
- bankkártyás fizetésnél az SDA2-es (3Dsecure) hitelesítési oldaluk nem töltött be, így nem mennek a hirdetések. Ez blocking issue!
- és ez újra előjött, e miatt nem tud működni a Facebook hirdetés!
- mobil alkalmazásból nem lehet deviza utalást indítani
- a netbank 1 hibás próbálkozás után fél órára kitiltott (baszki, rengeteg jelszót kell megjegyeznem, ugya nem várják el, hogy egyből emlékezzek rá, pláne ha sokáig nem használtam…)
Unicredit
- náluk nem voltam még
- viszont ha jól tudom, ők voltak az elsők, akinél pénz befizetésre alkalmas ATM volt – ez baromi praktikus volt és meg is mentett tranzakciókat
- elmondások alapján a keresőjük gyenge, sokszor nem találja meg a keresett tételt
- kb 2 hete kértem visszahívást tőlük bankszámla nyitás kapcsán, azóta is hívnak…
Revolut
- kedves bankok, így kell egy jó mobil app-ot csinálni 🙂
- a bankkártya
Neked mi volt a tapasztalatod? Írd meg a hello@kovacslorant.hu címre!