Mi a bajom a bankokkal?

Posted on

Én 2 szegmenst nem szeretek: bankok és TelCo cégek. Ha lehet, messzire kerülöm őket. Tudom, hogy a mai modern insfrastruktúra alapvető részei, szinte közmű szolgáltatást nyújtanak, de a rugalmatlanságuk (és az egyoldalú diktálásuk) sok esetben bosszantó – miközben azt is tudom, hogy nem lehet mindenkinek megfelelni, mert csak káoszt eredményezne, de meglátásom szerint már-már visszaélnek az erőfölényükkel (lásd: meghatalmazásra vonatkozó előírásuk – a törvényben meghatározott meghatalmazást nem fogadják el).

Azt is tudom, hogy a magyar bankszektor IT szempontból fejlettebb, mint a többi ország – akárcsak Ausztria, de az elvárásom azért magasabb…

Raiffeisen Bank

  • Nagyon pozitív, hogy online, távolról is lehet számlát nyitni (magánszemélyeknek, egyszerűbb céges formáknak)
  • A Zrt számára történő számlanyitás rémálom volt
  • A mobil alkalmazásuk a legszebb, ami szerintem a mai (2021. árpilis) magyar kínálatban elérhető – kinézetben és felhasználóbarátságban is
  • kár, hogy nincs online bankkártya elfogadásuk
  • érthetetlen, hogy miért nem tudják kipostázni a bankkártyát, miért kell “befáradni” a bankfiókba

CIB bank

  • nem látszódik a felületükön, hogy mi is konkrétan a zárolt összeg (zárolt összegekhez azok a tranzakciók tartoznak, amiket bankkártyával végeztünk)
  • az online (telepített) banki alkalmazásuk katasztrofális – a webes felület pedig nem rendelkezik minden funkcióval (pl. kivonat letöltés)
  • számomra hátrány, hogy nincs automatikus készpénz befizetésére alkalmas ATM-jük
  • amikor elhagytam a személyimet és a bankkártyát és bementem egy bankfiókba (Eger) szívesenkitessékeltek, hogy “számukra gyanús és ők nem segítenek” (javasoltam, hogy jelentsenek fel vagy vegyünk fel egy jegyzőkönyvet, de érdemi vizsgálat nélkül kidobtak).
  • CIB Banknál (Újpesti fiók) történt meg az is, hogy az aláírásomat nem fogadták el, mert szerintük (4 szem elve) nem felel meg.

K&H Bank

  • az alkalmazás nem képes push-notificationt küldeni a tranzakciókról
  • pozitívum, hogy kártyájukat fel tudom tölteni Apple Pay-be és tudok a telefonnal fizetni

Gránit Bank

  • online számlanyitás csak a lakossági ügyfeleknek van. Ezért hagytuk is
  • Nagy előnye volt, hogy reptéri várókat lehetett használni a kártyájukkal, de ezt az előnyüket is elvesztették
  • kevés bankfiókjuk van

Erste

  • George… ami szerintem egy jó irány lett volna, de melléfogás lett. De még van lehetőség a szépítésre!

OTP

  • sajnos voltam OTP ügyfél (azért lehet, hogy ismét rá kéne nézni, hogy hogy változtak)
  • a SimplePay-be nem tudok belépni (regisztráltam valamikor, de nem tudom a jelszót – és innentől borul minden)

Budapest Bank

  • velük csak rövid ideig volt kapcsolat

Unicredit

  • náluk nem voltam még
  • viszont ha jól tudom, ők voltak az elsők, akinél pénz befizetésre alkalmas ATM volt – ez baromi praktikus volt és meg is mentett tranzakciókat

Revolut

  • kedves bankok, így kell egy jó mobil app-ot csinálni 🙂
  • a bankkártya

Neked mi volt a tapasztalatod? Írd meg a hello@kovacslorant.hu címre!